20 april 2011

Stjärna nr 13






Såhär ser den ut, stjärnan som talar om att jag tappat tretton kilo. Vilken fin present, såhär före påsk!

I morgon bitti åker jag iväg och är tillbaks igen tisdag efter Annandagen. Under tiden ska jag försöka köra på som vanligt, men jag räknar ju inte med att gå ner något. Kommer att vara jätteglad om jag behåller vikten de här dagarna.

Något smarrigt kommer jag definitivt att unna mig, någon efterrätt kanske. Men de gamla påskäggen i färgglad stanniol kommer att gapa tomma. Inget godis för min del, inte ens hemmagjort och sockerfritt. Jag satsar på ekologiska nyvärpta påskägg i stället!

Hur tänker ni runt påsken och ätande?

8 kommentarer:

  1. Grattis !!!!! eller du har ju jobbat för det, så jag ändrar till bra jobbat!!!!
    Nää inget socker blir det, lamm och grill men vin såklart.Ha det bra i påsk, kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Lamm och vin låter ju väldigt påskigt och härligt! Ha en fin helg du också och har du nån Our Lady i närheten så hälsa från mig! Kram

    SvaraRadera
  3. Va duktig du är!!! Stort grattis...här händer det inte så mycket.ska nog ozå dra bort kolsarna helt och hållet ett tag få se om det rör på sig nåt.
    Glad påsk!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Morning, hon är med mig alla dagar och nu får jag skriva upp på en lapp vilka jag vill att hon ska titta till.Hopplöst när minnet sviker men så är det när man är gammal.*sss*

    SvaraRadera
  5. Linda, tack! Jag har märkt att det kan löna sig att variera både mängden mat och mängden kolhydrater, så att inte kroppen vet riktigt vad den har att vänta. *s* Lycka till och glad påsk!

    SvaraRadera
  6. Bettan: Inte då! :-) Men jag tror hon vet ändå vilka som behöver hennes omsorg.

    SvaraRadera
  7. Heja Dig :D Åh, va´ glad jag är för din skull! Snart ska jag kämpa vid din sida! Kram

    SvaraRadera
  8. Tack Maja! Ja, kom! Du är så välkommen! Kram!

    SvaraRadera