6 juli 2011

Torskrygg med rödbetor och ädelostsås

 

Det här är resultatet av grov planeringsmiss, panik och tidsbrist. Jag skulle ju ha de två sesampanerade skinkschnitzlarna jag stekte igår, och därför kokade jag redan i morse rödbetor att ha till. När jag väl kom ifrån efter förmiddagens aktiviteter och var fullkomligt vrålhungrig - fanns inga schnitzlar. Dem hade jag noggrant stoppat i frysen minsann. 

Suck.

Jaha, vad kan jag ha till rödbetorna i stället, som inte tar nån tid alls? Jo, kokt torskrygg går fort. OK, i med fisken. In med rödbetorna i ugnen med fetaost ovanpå. Sådär. Men sås då? Scannar kylen och hittar en grönmögelost. Ok, i med en bit sån och en skvätt grädde i en kastrull. Sen sila. Sen färdigt, sen äta. Puh! Sen mätt! :-)

Det är tur att jag inte utlovat att den här bloggen ska vara nåt slags kulinariskt forum, med begåvade gourmetuppfinningar och smaker som gifter sig. 
De här smakerna blev nog inte ens förlovade. Men det var helt OK och vad kan man mer begära med sådana premisser?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar