16 mars 2011

Rostas med harry och rödvinssky


Rostas är den delen av oxfilén som sitter närmast rostbiffen. Eller om det är den delen av rostbiffen som sitter närmast filén? Nå. Rostas sitter mellan filén och rostbiffen ;-) och är en mör bit som är billigare än filén men lika god. 

Idag skulle middagen gå fort, så jag stekte en skiva rostas per person och slängde ner en näve tärnad paprika bredvid. Sen på med haricots verts och när köttet var färdigt tog jag ur det, hällde på en skvätt matlagningsvin på grönsakerna och lät puttra en liten stund. Bara salt och svartpeppar som kryddor.

Man kan förstås skvätta på lite grädde också och göra en sås. Idag räckte det bra med sky. Och gott som attan var det!

2 kommentarer:

  1. ÅÅh så gott och vilken fin blogg du har..här kommer jag att stanna =) Får jag lägga till dig bland mina länkar på min blogg..älskar dina bilder!!! Vad har du för kamera förresten, är på jakt efter en bra systemkamera eftersom jag bara har en digitalkamera.
    Vi får kämpa tillsammans att få bort våra kilon =)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Tack för ditt beröm! Länka gärna, din blogg finns redan här hos mig utan att jag frågade, för jag gillade den så mycket! :-)
    Jag har en Nikon D90 med några olika objektiv, till maten blir det mest mitt 35 mm. Började också med en kompaktkamera, men när mitt fotointresse växte satsade jag på en bra digital systemkamera i stället och det har jag inte ångrat. Finns en del på Blocket och Tradera om man inte vill betala skjortan!
    Vi ses och hörs och går tillsammans!

    SvaraRadera