5 juli 2011

Parmesanpanerad skinkschnitzel


Häromdan fanns skinkschnitzel från svensk gårdsgris till ät nu-pris på ICA, så den tog jag. Min rivna parmesan räckte till att panera två av bitarna, de andra två fick sesamfrön på sig i stället och kommer att ätas i morgon. Bara doppa i uppvispat ägg och sen i valfri panering.

Efter att ha ätit rester (baconlindad fläskfilé med champinjonsås) i två dagar - vad gjorde jag för sås till dagens rätt? Champinjonsås! *s* Nå, men det är ju gott. Fast jag gjorde misstaget att börja med såsen när jag redan var hungrig. Den ska koka rejält länge för att bli riktigt bra och svampen riktigt mjuk intill sönderfallande. Då tycker jag det är som bäst!

Broccoli, blandad sallad och en exotisk tomat fullbordade verket. Jag åt kl tre, nu kl 23 har jag fortfarande inte stoppat i mig något mer, förutom en kopp te med grädde och kokosfett vid 18-tiden.

I morgon hoppas jag verkligen på guldstjärna. Jag har väntat så väldigt länge på den nu, och jag tycker det verkar vara på gång... Men man kan aldrig veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar