19 mars 2011

Kycklingwok


Billiga(re) färska kycklingbröstfiléer i affären fick avgöra dagens middagsval. Jag strimlade dem och vände dem i soja. Under tiden kokade jag upp kokosmjölk och klickade i lite sambal oelek. Purjolök och vitlök stektes i smör och olivolja och sedan lades köttet i. När jag trodde att det var genomstekt eller nästan (svårt att se när det är fullt av soja på) hällde jag på halvtinade wokgrönsaker och strax efter koksmjölken. Det hela fick puttra en liten stund och sen var det färdigt att servera. Igen, en riktig snabbmiddag, och ändå med det där lilla extra.

För er som gillar Zinfandeldruvan och boxvin finns nu denna trevliga kombination i form av Some Zin på Systemet. Jag faller i trans över den rika och runda smaken!

2 kommentarer:

  1. Hej, skrev en kommentar igår, vete sjutton vad det blev av den.Kul med din blogg, jag har saknar den,så en dag i taget så är du snart där.Jag har börjat på nytt igen efter att ha halkat av.Ha det bra, vi får se efter varandra!
    Bettan/lizzie

    SvaraRadera
  2. Hej, vad skumt med kommentaren. Jag är lite ovan vid Blogger, så jag vet inte vad som kan ha varit fel. Välkommen hit hursomhelst, och visst, vi får peppa varanndra!

    SvaraRadera