26 april 2011

Laxsallad på stan


Idag hade jag några timmar i Göteborg innan tåget gick hemåt, tillräckligt lång tid för att slippa Burger King. (Där åt jag för övrigt på nerresan, och nu har jag kommit på hur man gör. Be om dubbelt kött på din Angus och inget bröd, så kommer burgaren i en pappkartong med kniv o gaffel. Du blir mättare också med mer kött. Nästa gång ska jag be om extra ost och extra bacon också ;-) Men som sagt, jag äter ju hellre något annat om tid finns.)

Domus på Avenyn har ett ekologiskt café med några lunchrätter i gatuplan. Här är vad jag fick, när jag bad dem utesluta bulgur och quinoa. Örtsåsen hörde egentligen till en annan fiskrätt, den fick jag extra när jag frågade. Två timmar senare kan jag konstatera att maten sjunkit undan och alltså inte lämnade nån större mättnad efter sig. Jag hällde ändå på så mycket olivolja som jag kunde med.*s*

Betyg: Gott, vackert, ren och fin mat. Helt ok för 65 kr. Men man blir snart hungrig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar