6 april 2011

Kycklingsallad


Det är inte så ofta jag gör sallad. Och gör jag det måste den vara matig. När man har en halv grillad kyckling över är det t ex jätteläge för sallad.
Jag lade ut små späda blad av blandade sorter (finns att köpa i lösvikt på min ICA) och placerade kyckling skuren i bitar ovanpå. Lite tomater och sen nykokta och fortfarande varma broccolibuketter runt om. Så vackert det blev!
Dressingen är majonnäs och creme fraiche med olivolja, paprika och curry. Lätt som en plätt och mättande för en vrålhungrig var det också!

2 kommentarer:

  1. Hej, nu har jag gjort din kyckling med cashew men med fläskfile.Gjorde 4 portioner men åt mer än jag räknat med, det va så gott,så kunde bara frysa 2 portioner. Använder ju vanligtvis bara salt och peppar men nu gjorde jag som du sa.Gudagott!

    SvaraRadera
  2. Så roligt! Det gläder mig verkligen! :-)

    SvaraRadera