17 oktober 2011

Kycklingroulader


Idag hittade jag på nåt nytt. Tunnskivade kycklingfiléer förvandlades till rullader med lite hackade soltorkade tomater och persilja som fyllning, och med en baconslamsa som maggördel. Jag fäste med cocktailpinne två och två och stekte försiktigt tills de var fint brynta. Såsen gjorde jag vid sidan av: smör, rött vin, grädde, kycklingfond, pyttelite soja. Och sen en creme fraiche med smak av soltorkade tomater och fetaost. Såsen hällde jag över pannan med rulladerna och det fick puttra en liten stund. Gott blev det med sallad och olivolja till.

2 kommentarer:

  1. oooppppssss, visste inte du börjat igen.Läste knäckebrödet, ska det va hela frön eller krossade?

    SvaraRadera
  2. Hela. Vet inte om det funkar med krossade, gör det säkert. Men jag köper aldrig dem eftersom där frigörs ämnet linamarin, som kan omvandlas till giftigt vätecyanid. Hela linfrön går obearbetade genom kroppen och man tar inte upp något av detta ämne. Verkar vara bättre. :-)

    SvaraRadera