26 juli 2011

Lövbiffsrullader


Det här blev inte så dumt alls. Premiärförsök med lövbiffsrullader. Det smaskades högljutt runt bordet, så detta kommer garanterat att lagas igen!

Jag tinade ett storpack lövbiffar, inköpta, som vanligt, till bra pris med kort datum. Varje bit delades i två (de var riktigt stora) och breddes med ett tunt lager dijonsenap. En eller två strimlor bacon lades ovanpå och sen rullade jag ihop och fäste med tandpetare/cocktailpinnar. (Vilka jag för övrigt ber om ursäkt för att de kom med på bilden! *s*)

Rulladerna stektes så de fick färg runt om. Sen knödde jag ihop dem alla i en panna, hällde på en bottenskyla vatten och lät dem bräsera i bortåt 45 min. Jag fick fylla på vatten ett par gånger så det inte kokade torrt. Slutligen hällde jag på grädde och kryddade med små paprikabitar, torkad persilja, charlottenlöksfond och paprikapulver. Det hela fick koka ihop en liten stund och var sen klart att servera med en fin blandad sallad.

Resultatet blev ett gott, mört kött, långt ifrån de skosulor lövbiff i värsta fall kan förvandlas till. Men en liten varning för att glömma ta bort tandpetarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar