13 mars 2011

Lax i ugn


Det här tänkte jag mig skulle bli en bra laxrätt i ugn. 
Jag la ut sex laxfiléer i en form, klöv både stora och små tomater på lämpligt vis, klyftade två rödlökar, la grönsakerna bredvid laxen i formen, strödde över salt, peppar och provencalska örtkryddor och pressade över lite citron. Till slut smörklickar, creme fraiche och grädde över hela härligheten.


Då såg det ut såhär. Ungefär 45 minuter på 200 grader kändes lagom. Under tiden kokade jag broccoli och letade reda på extragafflarna eftersom jag just satt på diskmaskinen med alla gafflar i.


Klart! Ser kanske lite kletigt ut, men jag kan lova att det blev gott!

2 kommentarer:

  1. Ser fantastiskt gott ut.
    Detta ska jag bjuda mina svärföräldrar på idag :)
    Tack för en underbar blogg.

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna! Tack själv, och lycka till med laxen! :-)

    SvaraRadera