4 mars 2011

Kycklinggryta med cashewnötter


Jag köpte kycklinglårfiléer för första gången och improviserade fram en gryta som fick en tydlig kinesisk touch trots att jag inte riktigt hade det i tankarna när jag började. Vilken skillnad på lårfiléer jämfört med bröst! Feta och smakrika. Jag stekte var för sig i omgångar: kycklingen i lagoma bitar, skogschampinjoner, broccolibuketter förstärkta med lite färdig wokblandning, bambuskott och paprikastrimlor. Allt kryddades för sig, jag använde salt, vitpeppar, paprika och chilipulver. Till sist blandade jag allt i en panna, hällde på grädde och lät puttra. Cashewnötterna lades i och bara vändes runt.
En klar hit!

2 kommentarer:

  1. Åh så smarrigt, jag har lillasyster boende här i några dagar och ikväll blir det din kycklingwok..gottigt!! Får jag lägga upp receptet och länka hit? =) Och stort grattis till 10kg!!! Jippie!!!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! Hoppas ni kommer att gilla grytan. Klart du får länka, behöver inte fråga! :-)

    SvaraRadera