4 juni 2011

Parmesanpanerad plattfisk


Det är inte första gången Birgitta Höglund inspirerar mig med sin mat och sin fina blogg. Nu hade hon panerat fisk i parmesanost och det ville jag prova. Mitt resultat ovan blev inte tillnärmelsevis lika vackert, framför allt för att jag använde min största gjutjärnspanna som jag köpte på IKEA för tre år sen och som fortfarande inte är instekt. Den trasar sönder kyckling och är allmänt oförskämd mot mat. Följaktligen snodde den det mesta av paneringen och behöll för sig själv. Jag skulle tagit mina gamla, mindre pannor från Stadsmissionen i stället, dem kan man lita på.

Till fisken (grouper, en vildfångad exotisk plattfisk) gjorde jag en zucchini- och tomatsås med gräslök och creme fraiche och några överblivna paprikastrimlor fick steka med fisken några minuter.
På det stora hela blev det inte alls som jag tänkt mig, men gott ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar