11 april 2011

På resa


Igår reste jag hela dagen. Det är alltid knepigt - ska man ha med sig mat? Klarar man sig ändå? Kan man hitta nåt vettigt på vägen?
Jag grundade med äggröra och bacon halv åtta, sen var det lagom efter 5½ timme med mat på centralen där jag mellanlandade. Inte finns det särskilt mycket LCHF att hitta på en centralstation, så jag bestämde mig för Burger King och det bästa de har där, Angus Bacon & Cheese. En påse morötter och en sallad med dressing till. Jag bad om kniv och gaffel och så kunde jag slänga brödet.
Inte är det idealiskt, men jag slapp kånka bagaget långa vägar, det gick fort och jag stod mig till ostomeletten på kvällen när jag kom fram.

4 kommentarer:

  1. Bettan, vän av ordning *s*12 april 2011 kl. 16:17

    Född i jungfruns tecken och jobbat som kamrer, måste bara fråga...varför fattas det en stjärna?
    12 bort bara 11 stars.

    SvaraRadera
  2. Haha! Hökblick! Jo, det kanske var dumt, men jag startade på 136,6 och nu är jag under 125 men inte nått 124,6 än. Är du med? Men det blir nog bara förvirrande om jag gör så...

    SvaraRadera
  3. Det va bra gjort att försöka göra det bästa av situationen! Plocka bort brödet va starkt gjort! :)

    SvaraRadera
  4. Brödet är ju mest som handtag eller vad jag ska säga, och så gör det att man får stoppa mycket i munnen på en gång! :-) Det är en helt annan grej att sitta och skära köttet och de små salladsstrimlorna med plastbestick... Men det går!! :-D

    SvaraRadera