14 april 2011

Biff a la Lindström


Biff a la Lindström innehåller nötfärs, rödbetor och kapris. Och gott är det! 
Till mina gjorde jag fänkåls- och rödlöksfräs, hur enkelt som helst och väldigt smaskigt. Jag förvällde fänkålen delad i fyra delar i ett par minuter innan jag skivade den och stekte. 
Ett litet persiljesmör blev pricken över i.

Idag åt jag frukost extra tidigt (före åtta, jag vet att det är sent för de flesta :-)) och åt nyss middag, strax före 18. Inget dessemellan förutom vatten. 
Tänk att det bara är möjligt. Jag som svimmade förr, på kolhydratstiden, om jag inte fick mat var tredje timme. Grinig och aggressiv och illamående blev jag. 
Nu var jag hungrig, men inte värre än att jag kunde fixa maten i lugn och ro och fotografera den. Men det var ruskigt gott att äta, det var det!

Det här gjorde jag med biffen som blev över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar