24 april 2011

Påskdagen


Påskdagens middag: Sesampanerad torskryggfilé med fänkåls- och rödlökssås, brysselkål och blomkål.


Till eftermiddagskaffet gjorde jag en pannacotta för första gången. Återigen ett recept hämtat från Birgitta Höglund. Vill ni se hur fina de egentligen ska se ut, finns bild och recept i det här påskamatsinlägget. Mina pannacottor fick alltför kort tid i kylen och jag antar att det var därför de säckade ihop. Sen är jag inte lika skicklig på dekoren. 
Men goda var de, och övning ger ju förhoppningsvis färdighet! :-)

2 kommentarer:

  1. Tycker din Pannacotta är jättefin :o) Använde du sötningsmedel av nå´t slag??

    SvaraRadera
  2. Tack Maja, du är snäll. Ja, lite sukrin hade jag i. Det är inte särskilt sött, och frysta hallon är som bekant rätt sura. Alltså ingen överdrivet söt efterrätt om man följer receptet. ;-)

    SvaraRadera