3 april 2011

Fiskgryta


Idag bjöd jag på min fiskgryta som blev ovanligt lyckad och gästerna suckade belåtet. Den smakar kombinerat västkust och thai. Mycket gott.

Såhär går den till:
Stek purjolök i smör i en gryta. Lägg i lite röd currypasta (försiktigt, den är stark), häll på kokosmjölk och några stänk fisksås. När det kokat upp, lägg i valfri fisk i bitar/kuber. Jag gjorde en stor laddning och hade både lax, torskrygg och grouper. Späd med grädde till bra konsistens, krydda med vitpeppar och häll i mycket fryst dill. Medan fisken sjuder, stek upp wokgrönsaker i en panna eller wok. Krydda med t ex koriander och paprika. Häll i grytan, blanda och smaka av.

Ett av mina favoritrecept, som jag dessutom hittat på själv. Och lite olika blir det ju från gång till gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar