30 maj 2011

Dagen i matbilder


Tja, förutom frukosten då, men äggröra och bacon har ni ju säkert sett förr. ;-)
Fika på uteservering blev för min del te med vispgrädde, en klassiker numer. Men hu - grädden var sockrad och inte lite heller. Illsött! (och tyvärr gott...)
Middagen var en hit. Fläskfilé stekt i skivor och sås på rödlök och fänkål. Mums!
Eftersom jag tar alla chanser att göra det lite festligt, utnyttjade jag min gästs närvaro till att hitta på en efterrätt.
Såhär gjorde jag:
Ca lika delar mascarpone och grädde vispades tillsammans med lite sukrin tills det tjocknar. Färska hallon och blåbär fick följa med de sista varven med stavmixern utan att finfördelas. Sen serverade jag i coctailglas inköpta på Stadsmissionen för 10 kr styck. Det gjorde liksom hela desserten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar