13 februari 2012

Fisk i ugn


Ett improviserat recept som blev en riktig hit och som definitivt ska lagas fler gånger! Om jag nu bara kommer ihåg vad jag hade i...
Två stora filéer av vit fisk, antagligen torsk, (de fanns i en annan frys än min...) lades i en stor ugnsform.
Bredvid och på fisken la jag röd och gul lök i tjocka skivor, halverade körsbärstomater och spetspaprika i ringar. Jag rörde ihop creme fraiche och grädde med soltorkade tomater i småbitar. Dill, salt, peppar. Sen bredde jag kletet över alltihop och satte in i ugnen ca en halvtimme. 
Tillbehör blev resten rotfruktsgratäng från igår och harry.

2 kommentarer:

  1. Låter jättegott !! Älskar fisk & så smidigt att tillaga i ugnsform.
    =)

    SvaraRadera
  2. Mm, det var verkligen smarrigt. Lycka till!

    SvaraRadera