31 mars 2011

Loppslem


Det låter ju inget vidare, och skulle med fördel kunna användas som riktigt nedgörande invektiv. Men nu är det inte skällsord jag pratar om. Jag har börjat ta två msk loppfrön varje dag. Psylliumfrön heter de också, och ska tydligen vara bättre än linfrön. De är åtminstone mindre och lättare att få i sig. Man lägger dem i blöt i vatten i ett par timmar. Det bildas ett slem runt varje loppa och detta ska vara välgörande för en trög mage. Det smakar ok, fast jag försöker att inte tänka på grodyngel när jag stjälper i mig sörjan.
Hittills har det haft hyfsat gynnsam verkan. Jag fortsätter ett tag till och utvärderar sen!


4 kommentarer:

  1. De är faktiskt suveräna för magen, de där små rackarna. Min gamla mamma har problemmage, så jag köpte en påse åt henne förra veckan. Hon är redan mycket bättre. Hon kör samma dos som du.
    Trevlig helg :)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Det är ju underbart när man hittar nåt som funkar, tråkiga magar är minsann inget skoj. Trevlig helg önskar jag dig också, och lilla mamma!

    SvaraRadera
  3. Väntade med att kommentera tills äckelbilden va borta men men, hoppas att det har gjort verkan nu, du är en modig kvinna kram Bettan

    SvaraRadera
  4. Haha, förlåt! Tyckte du den var äcklig? Det var nog bara för att jag skrev sådär dumt... Det är varken äckligt att dricka eller titta på - egentligen. Lovar! :-)

    SvaraRadera