25 mars 2011

Kycklingspett och coleslaw


En enda tanke hade jag i huvet när jag gick in på affären idag: Grillad Kyckling.

Min ICA excellerar i provsmakningsorgier på fredagar. Munsbitar av sagolika ostar fick mig dock inte ur spår det minsta, jag styrde mot grillen med munnen full av schweiziska smaker.

Väl framme läste jag innehållsförteckningen. E621. Då faller det för mig. Inte nog med att jag inte vill ha skiten, jag mår inte bra av den.

Jag rådgjorde med tjejen i delikatessen, som tyckte det var bra att hon fick lära sig nåt nytt :-) och fick några glutamatfria kycklingspett i stället. Sweet chili och mango&jalapeño. Glazen är förstås söt, så helt kosher är de ju inte. Men man får leva lite farligt ibland! *s*

Goda var de hursomhelst, och med coleslaw till otroligt mättande. Två nästan lite för mycket per person. Dagens coleslaw piffades upp med lite paprikastrimlor.

Och orkar jag vara vaken till efter nio i kväll så hoppas jag det finns plats för några räkor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar