14 mars 2011

Det är luuugnt


Japp, det gick ju bra. Sju timmar efter frukosten fick jag min middag. Den smakade riktigt bra eftersom jag var hungrig. Men ärligt talat hade jag klarat mig en timme till utan problem.

Det är en av de stora vinsterna med att äta såhär. Man står sig. Det hade aldrig gått på kolhydratstiden. Då var det påfyllning var tredje timme som gällde (minst) annars stöp jag nästan av hunger och illamående. Blodsockret åkte upp och ner och ställde till det rejält för mig. Var jag inte vrålhungrig så hade jag paltkoma. Och i alla lägen var jag redo för hur mycket choklad som helst.

Hela kroppen signalerar en enda sak när jag äter LCHF. Lugn. Hjärnan skriker inte efter sockerkickar, magen gör vad den ska i tysthet, kroppen fortsätter orka. Underbart!

Om ni undrar vad middagen blev, så är det en gryta på fläskfilé, rödlök och äpple kryddad med dragon. Inte helt kosher eftersom den innehåller äppeljuice förutom äppelklyftorna - men den är så god att jag står ut med det. Blir inte så mycket i varje portion. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar