8 mars 2011

Bacon


Jag köper numer alltid ekologiskt bacon, liksom jag väljer ekologiska ägg och grädde och andra basvaror. Det kostar, visst, men jag tycker att när jag har råd så är det min skyldighet att göra de bästa matvalen jag bara kan. För djurens skull. Men också naturligtvis för min egen.
Idag blev det dock inget ekologiskt bacon eftersom jag blev så nyfiken på det här. Butcher's Choice, som skulle vara bacon av engelsk typ. Det var tjockare, härliga skivor som inte trasades sönder och som erbjöd trevligt tuggmotstånd. Någon enbärssmak kunde jag dock inte skönja, däremot var det salt så in i bängen. Jag gillar salt, men detta var inte gott. Synd. Jag återgår till mitt ekologiska bacon med en stilla önskan att det också kunde finnas i rejäla skivor och inte bara små slamsor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar