15 mars 2011

Kosttillskott

Här är min lilla dagliga dos kosttillskott. Jag kör inte med nån arsenal, bara D-vitamin och Omega3 som jag tror är de viktigaste att få i sig. Mest noga är jag med D-vitaminet eftersom jag märker en enorm skillnad i humöret, jag deppar helt enkelt ihop utan min dagliga fix. Ny forskning visar ju att i stort sett vi allihop här på nordligare breddgrader lider brist på vitamin D, vilket kan ha förödande konsekvenser för vår hälsa, både psykiskt och fysiskt. Det är svårt att få solsken hela året. Och minst lika svårt är det att äta sardiner i den mängd som skulle krävas! ;-)

I natt hade jag benkramper vilket är ett trist men tydligt kvitto på att jag äter strikt. Det otäcka med krampen är att den inte sitter i vadmuskeln utan på framsidan av underbenet. Där finns väl inga muskler, jag undrar vad det är som krampar? Smärtsamt är det hursomhelst. Fortsätter det får jag överväga att börja med magnesium igen, det brukar hjälpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar