25 juli 2011

Ett tjog!






Så kan jag äntligen klistra upp den efterlängtade tjugonde guldstjärnan, och det ska bli en extra stor en! 20 pannor har jag nu tappat sedan slutet av februari. När jag tänker så har det gått riktigt fort, trots att takten ju har mattats av betydligt sedan i början. Under juli, min semestermånad, har jag gått in för att vara striktare än vanligt, det skulle vara kul om det gav effekt på kanske ett kilo extra ner, tre i stället för de vanliga två. Vi får se.

Hursomhelst känns det fantastiskt att jag inte så mycket som tittat åt en glass i värmen. Bubbelvatten är det enda jag unnat mig ute på stan, och det har känts så alldeles tillräckligt. Tänk att man kan få vara så nöjd, det är som ett mirakel!

Jag känner ju att kläderna börjar sitta allt lösare, och de byxor som jag för några veckor sen fick knäppa upp för att inte må illa, de hänger nu på höfterna och jag får dra upp dem ideligen.

Naturligtvis är jag fortfarande tjock, inte tu tal om den saken. Men nu väger jag lika mycket som när jag började min förra stora viktminskning, min första med LCHF, för fyra år sen. Den här vikten känns som en milstolpe. Då lyckades jag gå ner 18 kilo, så jag vet ju så att säga redan nu att det är möjligt.

Jag hoppas ni har en fortsatt bra sommar, och att ni som kämpar hittar kraft att ge er själva bra saker.
Kram!

2 kommentarer:

  1. Morning, va roligt att se en star till.Du låter som du va i zonen nu som vi golfare säger.Inte för att jag spelar, kollar bara på tv.Jag har ju hållt på länge med lchf, 5 år i juli,och det har varit upp och ner som en jojo.Nu har jag äntligen kommit in i det, säger som du, inte en glass har jag tryckt in.
    Ha en fortsatt bra sommar !

    SvaraRadera
  2. Vi har hållit på lika länge, jag började också i juli 2006. Och det har sannerligen varit en berg- och dalbana! Men vad härligt att de känner att det börjar funka. Idag kommer det besök som stannar några dagar, det blir en utmaning att fixa maten under långa utflyktsdagar. Men kul! Kram på dig!

    SvaraRadera