22 maj 2011

Resmat - bekännelser

 
Igår hade jag ingen tid att blogga, jag var på resa hela dan och maten blev därefter. Aptåget Dubbeldäckaren mellan Stockholm och Göteborg är ingen hit. Fem timmar med trängsel, konstant skak och bara en kaffemaskin i väggen. Kul.
Jag köpte nötter i Pressbyrån före resan, de bästa jag hittade vilka var något som stod Anja Pärson på. Sen en dubbel Angus Bacon & Cheese utan bröd på Burger King. Usch, det smakar verkligen inte gott, men var gör man när man har tio minuter och måste ha något i sig?
Men på mellanlandningen på ICA Maxi, när jag var som mest stressad för att hinna med rätt buss och sedan med färjor, köpte jag en chokladkaka. Lindts Sea salt, som jag sedan upptäckte bara innehåller 47 % kakao. Vilken miss. Och jag som inte ätit choklad alls på flera månader, jag mådde mest bara illa efteråt. För jag tryckte förstås i mig hela.
Lika bra det. Nu är den borta och jag vill inte ha nån mer!
Och idag är en ny dag! *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar