29 maj 2011

Eldig mat


Nu har jag varit dålig på att uppdatera på några dar. Har inte haft tid att laga mat utan ätit ur frysen. Men den här tallriken måste jag ju visa. Igår var det kalas. En av mina bästa vänner har fyllt år och hade jättefest tillsammans med sonen som också firade födelsedag. Vi var bortåt hundra pers i ett kolonistugeområde och där var folk i bokstavligen alla åldrar.


Maten hade de löst både smidigt och trevligt. Man fyllde på vad man ville ha från ett härligt bord med sallader, spett och revbensspjäll och gick sen ut och grillade själv. Det blev rätt kul när spetten började brinna och folk som inte kände varann genast fick något konkret att engagera sig i. Vilken isbrytare!


Och jag behöver väl inte säga att det var perfekt för en LCHF-are? Fram på kvällskvisten dukades det upp fantastiska tårtor och kakor, men jag såg inte ens åt dem och inget sug infann sig. Det räckte så bra med rödvin till mig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar