16 maj 2011

Födelsedagslax

Igår var jag på heldagsutflykt med förbeställd mat på värdshus. Tur för mig att det var kycklingfilé i rosépepparsås med ordentlig sallad och jag kunde be om extra sås i stället för potatis. Jag kunde dock inte med att hala fram kameran och dokumentera härligheten!

I kväll kom en kompis på besök och jag gjorde en liten födelsedagsmiddag till henne (den stora dagen är i morgon). Laxgratängen med blomkålsmos gjorde lika stor succé idag som sist. Och jag kunde inte låta bli att köra en pannacotta igen, fast den här gången med vinbär som dekoration. 


En hel väldig massa rödvin på balkongen kändes helt adekvat en kväll som denna, därför får jag väl se i stjärnorna efter den femtonde stjärnan i morgon också. Det må vara hänt. Vänner och bemärkelsedagar är trots allt viktigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar