19 maj 2011

Nötytterfilé


Nja, njae, jag ska nog inte köpa nötkött som jag inte kan tillaga. Segt och tråkigt blir det. Som idag, när jag hittade en vacuumförpackad mörad nötytterfilé till bra pris. Jag frågade t o m köttmästaren om råd. Men inte hjälpte det. Kanske man borde helstekt den i stället, men då måste man ha termometer.
Nåja, champinjonsåsen var god och salladen också, och det mesta av köttet fick jag trots allt i mig. Men inte ska man få muskelvärk i händerna av att skära upp köttet på tallriken! *s*

2 kommentarer:

  1. Haha gratis träning kallas det. ;) Både i armmuskler och käkmuskler. Hoppas dock du slipper få sega köttbitar nästa gång... Själv har jag svårt med ytterfilér över huvudtaget då jag tycker de är för kompakta i konsistensen...

    SvaraRadera
  2. Egentligen är det väl bara ett finare namn på något annat, för att kunna sälja det dyrare. Fläskytterfilé är kotlettrad skuren på annat sätt, och samma är det väl med nötkött.
    Kanske ska satsa på enbart oxfilé hädanefter? Hahaha...

    SvaraRadera