16 januari 2012

Vikten


Om någon händelsevis undrar varför tickern här ovan stått alldeles still i ett halvår ska jag förklara. Mellan mars och augusti förra året gick jag ner 22 kilo. Sen hände saker i livet som gjorde det svårare att tappa i vikt. Personliga grejer tillsammans med nya rutiner i vardagen och dessutom en ny medicin, som är känd för att gärna lägga på kilon i stället. Vet inte vilket som hade störst inverkan men jag tappade lite fokus helt enkelt.

Jag äter alltid LCHF, det är liksom inget snack om att det är den kosten jag mår bäst av. Men i perioder är jag extra svag för frestelser i form av choklad och gräddiga efterrätter, och emellanåt händer det att allt går överstyr och jag svullar i mig både det ena och det andra som jag absolut inte ska ha. Detta förutom den riktiga maten, som jag aldrig slarvar med.

Ibland är det inget annat att göra än att låta sig vara en stund. Göra så gott man kan och sen ta nya tag när det känns möjligt.
Efter jul kändes det möjligt för mig, och nu har jag nästan gått ner de sex kilona jag gick upp under hösten. Trots samma medicin. Att ändra tickern här under viktökningen kändes så deprimerande, så jag lät den stå still i stället, i hopp om bättre tider.

Nu hoppas jag de tiderna är här för att stanna ett tag, och att jag snart ska kunna flytta ner markören ett eller annat kilo igen. Och få nya guldstjärnor!
Här ger vi oss inte! :-)

2 kommentarer:

  1. Morning, roligt att det går bra igen,livet är inte alltid lätt att tas med.Känns lite lättare nu när ljuset kommer tillbaka,hoppas att det ska bli lättare att stå emot. So, bring the stars on för oss båda.Kram

    SvaraRadera
  2. Ska försöka! Hjälper du till då? ;-) Kram

    SvaraRadera