5 januari 2012

Fylld lövbiff


Inte världens mest lyckade resultat, men nästa gång ska jag göra lite annorlunda... 
Jag tycker alltid lövbiff är svårt. Blir ju lätt skosula av det hela.
Hursomhelst, jag hade ett gäng naturbetesbiffar som behövde tillagas. Jag bredde ICAs färskost med ramslökssmak på skivorna (antagligen för långt ut på kanterna för det läckte ut rätt mycket under stekningen sen). Sen vek jag ihop dem och lät dem steka hastigt på båda sidorna medan jag saltade och pepprade. Blodet från köttet blandade sig med osten och blev till en rosa, inte så aptitlig gegga i pannan, kanske hade jag torkat av köttet får dåligt. Men ok, ett recept värt att testa igen, med några små justeringar. Smaken var det inget fel på alls. :-)
Tillbehör en sallad och coleslaw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar