28 juni 2011

Middag: räkor


Idag var en speciell dag. Jag åkte till min i alla bemärkelser äldsta vän och firade hennes nittiofjärde födelsedag med det hon önskat sig: räkor, majonnäs och ett gott vitt vin! Så mysigt, och så LCHF!

Det har varit dåligt med bloggandet sen jag kom hem, helt enkelt pga tidsbrist och ospännande mat ur frysen. Inget fuskande alls, men ändå sitter kilona som berget just nu. Vet inte varför, men rätt som det är släpper det väl.

Jag jobbar sista veckan, sen är det fem veckors semester, och jag kan satsa järnet på min tvåmåltidsregim - frukost och middag och efter det intermittent fasta tills nästa frukost. Det är ju lite lättare att hålla när man inte måste äta tidig frukost före jobbet och sen bli middagshungrig alldeles för tidigt.

Hur tänker ni under semestern? Lösare eller striktare tyglar? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar