20 juni 2011

Kycklinggratäng och misslyckande


Så gott det är med andras mat! Det här är en gratäng med grillad kyckling och småbitar av ölkorv under ett täcke av creme fraiche vitlök/örter och grönmögelost. Riktigt smaskens! Jag måste be om receptet så jag kan testa det själv vid tillfälle. Otroligt mättande också - fast jag åt allt lite mer än vad som syns på bilden... ;-)

För övrigt gick det käpprätt åt skogen tidigare idag. I lunchrummet på jobbet står alltid diverse kakor och godsaker, och jag tittar aldrig ens åt det. Men idag fanns där två öppnade kartonger med chokladtryffel. Och jag var ensam i rummet. Då var det klippt. Jag smakade på båda sorterna, sen smakade jag igen och sen tog jag en hel näve och tryckte in. Jag kunde ha ätit tills alltihop var slut, men jag hejdade mig. Mest av skam tror jag, och rädsla att bli påkommen. Sen mådde jag lite illa. Snacka om missbrukarbeteende. 

Usch, där rök den chansen att tappa ett kilo till före midsommar. Men, men. Bara att ta nya tag och se glad ut.

2 kommentarer:

  1. Hej, ja det är som om man hade en grym tvillingsyster i huvet som bestämmer.Det är bara att kämpa på, när det är fullmåne får jag hålla i mig.Ha en bra helg

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, det var en bra liknelse, den elaka systern! Har inte tänkt på fullmånen, ska kolla nästa gång. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera