12 juni 2011

Dagen efter-kyckling


Idag stektes resten av kycklingen från igår upp och fick lite parmesan över sig för att pigga upp. Jag lät bli att hälla grädde över med tanke på hur mycket kolhydrater jag fått i mig annars den här helgen, i form av rosévin och grönsaker. Låter kanske överdrivet, och egentligen räknar jag ju inte så noga som det kanske låter. Men det skadar inte att tänka så för att komma nån vart med vikten. I morse blev det kokta ägg med smör och bacon i stället för äggröra. En liten men dock skillnad. Då finns det utrymme för en kopp te med en slurk grädde och kokosfett i kväll i stället. :-P

2 kommentarer:

  1. Hej, nu har jag kollat dina portioner, jag tar större men nu ska jag dra ner på det.Det blir lite gungorna och karusellen, dra ner på nåt så jag kan äta nåt annat.
    Ha en bra vecka kram

    SvaraRadera
  2. Hej Liz, ibland blir mina portioner större, ibland mindre. Vissa dagar är jag mer hungrig. Vissa dagar är det portionen jag tagit ur frysen som avgör. Huvudsaken man är mätt och nöjd! :-) Ha det bra du också!

    SvaraRadera