18 februari 2012

Stevia i pillerform


Idag såg jag att ICA hakat på steviatrenden och tagit fram både piller och strö. Jag köpte båda för att göra vetenskapliga tester hemma. ;-) För flera år sen köpte jag stevia från hälsokosten men var inte särskilt imponerad. Sött blir det, men den påträngande bismaken av anis/lakrits är sällan riktigt passande för ändamålet. Tycker jag.
Så det var med en viss skepsis jag la ett piller i teet idag.

Jag borde naturligtvis inte underhålla mitt sötsug med sötat te varje dag, jag inser att det är jättedumt. Men jag har helt enkelt inte kommit dithän än att jag står ut med att släppa det sista "godiset". Det kommer förhoppningsvis. Och tills dess känns det inte särskilt skojigt att stoppa i sig aspartam i form av Hermesetas eller annan skit.

Nå, smaken på ICAs stevia då? Jo, inte oäven. Bismaken av lakrits kändes knappt, vilket ju bådar gott. Jag övergår till dessa i teet fr o m nu.

Undrar om det innehåller annat i stället som är tveksamt ur hälsosynpunkt?...

Återkommer när jag testat ströstevian!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar