27 augusti 2011

Stjärna nr 22






Så ser den ut, den 22:a stjärnan för det 22:a nergådda kilot. Tänk om vartenda kilo kunde klämmas på bara fyra dagar! *s*

Det här att ha med mig frukost till jobbet funkar bra. Jag har skippat äggröran ett tag och i stället valt kokt ägg med smör och bacon (eller wienerkorv). Allt ekologiskt. Sparar ju in på grädden på det viset. Och trots att jag äter ett ägg mer till frukost nu så verkar det inte ha nån större betydelse.

Den intermittenta fastan verkar däremot spela större roll. Två rejäla mål om dagen, ca sex timmar mellan frukost och middag, och ca 18 timmar till nästa frukost. Det verkar passa min kropp rätt bra. Konstigt, jag som jämt var hungrig förr. På kolhydratstiden. Men det är nog i hög grad en vanesak också.

Att vara hungrig är något jag numera uppskattar, nu när jag har hungern under kontroll. Förr var hungern mer av en tyrann jag var tvungen att lyda. Nu är det jag som bestämmer, och kroppen är lugn även om den är hungrig. Och vad säger man är bästa kryddan? :-)

4 kommentarer:

  1. Så härligt Vännen! Grattis! Imorgon börjar även jag. Funderar över mattiderna på jobbet. Jag får testa mig fram. Kokar du dina ägg på jobbet? Eller äter du dom kalla med smör?

    SvaraRadera
  2. Tack! Vi har inga kokmöjligheter på jobbet så jag gör i ordning matlådan innan jag går och värmer sen i mikron. Inte idealiskt, men det funkar. Lycka till Maja!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat ! Har slutat med grädden ett tag och äter bara två mål, verkar vara ett bra koncept.

    SvaraRadera
  4. Tack Liz! Och lycka till du också!

    SvaraRadera