13 augusti 2011

Festfilé


Det här har blivit en riktig festfavorit: Fylld och baconlindad helstekt fläskfilé med vitlök, smör och persilja i gömman. Recept finns här. Jag gjorde champinjonsås till som jag brukar, men just igår blev den helt fantastisk. Helt klart mitt livs bästa sås hittills!
En liten vaniljpannacotta till efterrätt. Eftersom kvällen blev lång och vi drack både rosé och rött, så åkte en brietårta fram så småningom.
Tidigare på dagen åt jag bara en enkel omelett till frukost, så jag får vara nöjd med totalen, trots mängden alkohol. Och jag verkar - ta i trä - vara på väg neråt nu igen. 
Fokus! :-)



2 kommentarer:

  1. Åh så gott det ser ut! Så härligt att kunna äta och dricka gott och ändå se minus på vågen! Heja Dig :-)

    SvaraRadera
  2. Jag höll mig till en portion, trots att det var så gott! Och tog den minsta efterrätten! Håll med om att jag har en imponernade karaktär ibland... *s*

    SvaraRadera