5 april 2012

Lax, torsk och ost


Ujuj, så tyst det varit här på senaste tiden. Flera orsaker, den främsta att jag tappade sugen när bilderna försvann. Har inte orkat återställa alla, men det kommer. Tills dess vill jag visa vilken fin mat jag fick hos en god vän häromdagen. En alldeles förtjusande förrätt bestående av gravlax med hovmästarsås och rökt laxrulltårta med färskost.


Till huvudrätt serverades kokt torsk med smält smör, pepparrot, romsås och en sallad med mycket vitlök. Värdinnan åt mandelpotatis till, men det saknade jag inte alls. Vinet vi drack var ett vitt, underbart Gewurtztraminer, Gustave Lorentz.


Till efterrätten, ost och päron, hälldes istället rödvinet upp, Masi Campofiorin som är ett av mina röda favoriter.
Mmm, vilken kväll och vilka godsaker!
Bilderna är tagna med mobilen.

1 kommentar:

  1. underbar blogg du har! Har haft idétorka vad gäller matlagningen men nu har jag fått massor av idéer till maträtter! Har lovat mig själv att gå ner i vikt & äta lågkolhydratkost & då passar ju din blogg perfekt, allt ser supergott ut, så nu är jag taggad! :) Tack för inspirationen!

    Mvh Emelie

    SvaraRadera